NAPOJENÍ HUDEČKA NA FRANCOUZSKOU FIRMU JCDecaux PROKÁZÁNO

Tomáš Hudeček úzce spolupracuje na předvolební kampani s Pavlem Slabým. Ředitelem společnosti JCDecaux, která od počátku října, po vstupu Pražských stavebních předpisů v platnost, získává v Praze monopol na velkoplošnou reklamu. Jejich spolupráce, o které se doposud jen spekulovalo, je nyní potvrzena zdrojem přímo z Hudečkova volebního štábu.

napojeni-tomase-hudecka-na-jcdecaux-1
napojeni-tomase-hudecka-na-jcdecaux-2
napojeni-tomase-hudecka-na-jcdecaux-3

Jak známo, Hudeček těsně před volbami prosadil proti vůli všech své nové Pražské stavební předpisy, které mimo jiné zakazují veškerou venkovní reklamu s výjimkou reklamy společnosti JCDecaux. Tím udělal z této firmy dominantního poskytovatele reklamy v Praze. Ředitel JCDecaux Pavel Slabý mu nyní začal tuto „vstřícnost“ splácet. Účastní se přímo volebních mítinků Hudečkova štábu, chová se k Hudečkovi velice familiárně a kromě zasvěcených mediálních rad mu především poskytuje spoustu reklamního prostoru zdarma. Tomáš Hudeček je tak nyní v centru Prahy doslova na každém rohu.

napojeni-tomase-hudecka-na-jcdecaux-4
napojeni-tomase-hudecka-na-jcdecaux-5
napojeni-tomase-hudecka-na-jcdecaux-6

A nejen na ulicích. Dceřiná firma JCDecaux Rencar provozuje výhradně reklamu v pražském metru. Díky Hudečkově vlivu si nyní tato firma zdarma na 5 let pronajala prostory v zrekonstruované stanici metra Národní třída. Sen každého podnikatele se stal skutečností. V době, kdy jsou ze zákona i z opatrnosti soutěženy podstatně menší zakázky, město daruje tak lukrativní prostory společnosti, se kterou má uzavřenou jinou, pro město zjevně nevýhodnou smlouvu na exkluzivní využití reklamy v centru. Zřejmě z vděčnosti pak tato společnost zahltila prostory metra Hudečkovými plakáty. Z tlampačů v metru dokonce zní k cestujícím Hudečkova předvolební propaganda. Slabý se zjevně snaží Hudečkovi pomoci, jak to jen jde. Ví, že jejich budoucnost je úzce spjatá. Spolupráce Tomáše Hudečka a Pavla Slabého je tak ukázkovým příkladem propojení byznysu s politikou.

Pro provozovatele venkovní reklamy, jehož podnikání je zcela závislé na dlouhodobé smlouvě s hlavním městem, by měla být samozřejmá neutrální a nezávislá podpora všech politických stran. Rozhodně není možné tolerovat zjevnou podporu momentálně vládnoucího primátora, jež se děje právě nyní. Tuto podporu ostatně JCDecaux vyjádřila svým postojem při jednání mezi zástupci provozovatelů venkovní reklamy a Institutem Plánování a Rozvoje (IPR) o budoucí koncepci venkovní reklamy v Praze dne 30.9.2014. Zástupci JCDecaux zde vystupovali jako jediní podporovatelé kontroverzních Pražských stavebních předpisů (PSP) v jejich stávajícím znění. Výhodnost tohoto znění pro JCDecaux je očividná.

Na nevýhodnost smlouvy mezi hl. m. Prahou a francouzskou JCDecaux, která jí zajišťuje exkluzivitu na reklamu v centru na dlouhých 27 let, upozorňujeme dlouhodobě. Přestože magistrát má k dispozici právní posudek, který jasně potvrzuje možnost smlouvu vypovědět, stále se nic neděje. A současné dění nám částečně vysvětluje proč. Vztah Hudeček – Slabý je oboustranně výhodný a primátor nemá chuť se před volbami připravovat o možnost sebeprezentace. Doufejme, že po volbách se situace změní a nová smlouva vzešlá z řádného výběrového řízení bude pro Pražany podstatně výhodnější.

Nebezpečné reklamní kostky ohrožují Pražany.
A budou i v budoucnu.

Tomáš Hudeček podle svých slov bojuje svými Pražskými stavebními předpisy (PSP) za čistý a estetický veřejný prostor. Zároveň však nechal rozmístit nepovolené reklamní poutače, které nyní dokonce ohrožují bezpečnost Pražanů.

Přestože Pražské stavební předpisy zakazují venkovní reklamu o rozměru větším než 6m2, před volbami se v Praze objevilo velké množství mobilních reklamních kvádrů o rozměru mnohonásobně větším. Propagují kandidáty různých stran, mezi nimi i samotného Tomáše Hudečka, bojovníka za čistý veřejný prostor. Toto Hudečkovo pokrytectví už ale jistě nikoho nepřekvapuje. Kromě toho, že tato reklama zabírá místo chodcům však nyní dochází i k jejich přímému ohrožení. Jelikož tyto kostky nemají stavební povolení, jejich stavební konstrukci nikdo neprověřoval. Ta tak není dostatečně stabilní a v několika případech již došlo k jejímu zhroucení. Přiložené fotografie ukazují zřícenou konstrukci u mostu Legií.

nebezpecne-reklamni-kostky-ohrozuji-prazany-1
nebezpecne-reklamni-kostky-ohrozuji-prazany-2
nebezpecne-reklamni-kostky-ohrozuji-prazany-3

Ukazuje to na zatím nepříliš zmiňovaný aspekt nových Pražských stavebních předpisů. Jelikož poptávka po venkovní reklamě je, budou se ji snažit různí neseriózní provozovatelé uspokojit. A při tom budou obcházet omezení daná PSP. Podobně jako to nyní dělá Tomáš Hudeček se svými reklamními kvádry. Bude se jednat o stavebním úřadem nepovolené konstrukce, které ale nemají pevnost a bezpečnost stávajících legálně povolených panelů. Je pak jen otázkou času, kdy při podobném zhroucení, k jakému došlo u mostu Legií, dojde k vážnému neštěstí a újmě na zdraví či majetku. Je to tak další z negativních dopadů nepromyšleného paušálního zákazu reklamních ploch v PSP.

SDÍLEJ NA FACEBOOKU
  1. Kožich řekl

    Nevim jestli to tu již nekdo nepsal, ale částečně mi tahle fakta osvětlují proc se cca 5 let novou, nepoškozenou zastávku Říčanova rozhodli letos v lete udělat znovu nově (místo dlazdic asfalt – nesmyslně) a odstranit přístřešek. Zřejmě proto aby mohl vzniknout nový o zastávku dal na Vypichu. Každopádně neskutečný Kocourkov za který musí padat hlavy !!!

  2. Kafin řekl

    Nechápu, proč všechno svádíte na billboardy. Ty jsou za určitých podmínek ve všech velkých městech. Snad jen v KLDR ne. Tímto chcete říct, že jsou všude zakázané, nebo co? Hlavní problém nevidím v reklamě, ale v nekvalifikovaně zpracovaných stavebních předpisech jako celku. Zábradlí, odstup a výška budov, zahuštění výstavby… Možná bude rozumnější uznat chybu a nechat to na odborníky? A k těm billboardům – je to jen dohazovačka pro JCD. Vždyť primátor Hudeček se z oněch billboardů na nás směje. Plně souhlasím s revizí kompletních stavebních předpisů pro Prahu. Pokud nedáte možnost k vyjádření všem občanům, majitelům pozemků, firmám, pak jsou vaše předpisy pouze další ukázkou arogance a socialistického plánování.

  3. Novohradská řekl

    Při pohledu na program jednání zastupitelstva je jasné, že radní kolikrát ani nevědí, co vlastně schvalují. Těch bodů je tolik, že to ani reálně nejde. Tudíž jim to někdo připravuje a říká ji co ano a co ne. Stejně jako v parlamentu. To se pak nedivme, že schválí i absolutní blbost.

Komentáře jsou uzavřené.